مکانیک ها

از Europa Universalis 4 Wiki
پرش به ناوبری پرش به جستجو
این صفحه نسخهٔ ترجمه‌شدهٔ صفحهٔ Mechanics است و ترجمهٔ آن ٪۶۷ کامل شده‌است.

مکانیک ها بخش ظاهری بازی را تشکیل می دهند که نیاز به بحث مفصل دارد. در اینجا مختصراً در مورد هر مکانیک که به یک صفحه مفصل تر پیوند خورده است توضیح می دهیم.



اقتصاد

مکانیک ورژن توضیح
Interest per annum.png اقتصاد (Economy) 1.24 اقتصاد یکی از بزرگترین ویژگی ها است که درآمدها و هزینه ها را به خود اختصاص می دهد.
Tax Base Icon.png مالیات (Tax) 1.24 مالیات پولی است که به طور مستقیم از استان ها جمع می شود.
Production.png تولید (Production) 1.24 تولید مربوط به کالاهایی است که بصورت محلی تولید و معامله می شوند.
Tradeview income.png تجارت (Trade) 1.25 تجارت درآمد خرید و فروش کالاهای رقابتی در خارج از کشور است.
Development.png توسعه (Development) 1.24 توسعه پیشرفت نسبی یک استان است. که بر روی سه اصل مالیات، تولید و نیروی انسانی تاثیر میگذارد.
Colonists.png کلوی سازی (Colonization) 1.23 ساخت کلونی در سرزمین های توسعه نیافته راهی برای گسترش امپراتوری بدون جنگ هستند.
Goods produced modifier.png کالا های تجاری (Trade goods) 1.22 کالاهایی که در سراسر جهان معامله می شوند.



جنگ

مکانیک ورژن توضیح
Manpower.png نیروی انسانی (Manpower) 1.24 نیروی انسانی بخش اندازه گیری تعداد مردان در دسترس برای ارتش است.
War.png جنگ (Warfare) 1.24 اخرین مرحله دیپلماسی که اعمال خصمانه بین ملت ها را ممکن می سازد.
Fort level.png قلعه (Fort) 1.24 قلعه یک ویژگی دفاعی استراتژیک است که برای خرید در یک استان وجود دارد و نیاز به نگهداری ماهانه دارد.
Infantry.png ارتش (Army) 1.24 جنگ زمینی توسط ارتش انجام می شود که نیاز به نگهداری ماهانه دارد.
Hull.png نیروی دریایی (Navy) 1.24 جنگ های مستقر در دریا که توسط نیروی دریایی انجام می شود. نیاز به نگهداری ماهانه دارد.
Alliance.png اتحاد (Alliance) 1.24 یک توافق نظامی بین دو کشور.
Casus belli.png دلیل جنگ (Casus belli) 1.24 یک دلیل برای جنگ
Claim 1.24 سندی مبنی بر اینکه یک استان به یک کشور تعلق دارد.
نیروی مزدور (Condottieri) 1.24 این نیرو ها را می توان به سایر کشورها برای کمک در جنگ ارسال کرد.
Discipline.png دیسیپلین (Discipline) 1.24 ارتش چه مدت در مقابل دشمن خواهد ایستاد.
Land forcelimit.png فورس لیمیت (Force limit) 1.24 حد مجاز ارتش یا نیروی دریایی چقدر می تواند باشد.
Infantry.png نیروی زمینی (Land units) 1.24 ارتش از 3 نوع واحد تشکیل شده است: پیاده نظام ، سواره نظام و توپخانه. آنها در طول بازی پیشرفت می کنند.
Army tradition from battles جنگ زمینی (Land warfare) 1.24 چگونه نبردها در داخل بازی انجام می شود.
General.png فرمانده نظامی (Military leader) 1.22 شامل دریاسالار ، ژنرال ها ، کاشفان و فاتحان.
Army tradition.png تجربیات جنگی (Military tradition) 1.24 سنت کیفیت رهبران نظامی را تعیین می کند.
یگان های دریایی (Naval units) 1.24 نیروی دریایی از 4 نوع کشتی تشکیل شده است. آنها در طول بازی پیشرفت می کنند.
Naval tradition from battles جنگ دریایی (Naval warfare) 1.24 از طریق جنگ های دریایی و نحوه نبردها در داخل بازی انجام می شود.
Sailors.png ملوانان (Sailors) 1.23 ملوانان مردانی هستند که برای نیروی دریایی در دسترس هستند.
Icon war exhaustion.png خستگی جنگی (War exhaustion) 1.24 جنگ طولانی مدت که باعث ریزش صبر ملت می شود.
Power projection.png پاور پروجکشن (Power projection) 1.24 چقدر یک ملت نسبت به رقیبان خود قدرتمند تر است.



تکنولوژی

مکانیک ورژن توضیحات
Technology.png تکنولوژی (Technology) 1.24 تکنولوژی نشانگز پیشرفت یک کشور در طول بازی و بدست اورد قابلیت های جدید است.
Idea bonus.png ایده های ملی (National ideas) 1.29 هر کشور در این بازی به هفت ایده ملی دسترسی دارد. این ایده ها به تعیین نقاط قوت هر کشور کمک می کنند.
Idea unlock گروه های ایده (Idea groups) 1.24 ایده ها بیانگر وضع یک ملت و توانایی های آنها است. ایده ها می توانند خاص کشور باشند یا از یک لیست انتخاب شوند.
Technology cost.png اینستیتوشن ها (Institutions) 1.24 اینستیتوشن ها در واقع جایگزین مکانیک قدیمی غربی سازی (westernisation) هستند و روی هزینه ارتقای تکنولوژی موثر اند.



مدیریت داخلی کشور

مکانیک ورژن توضیح
Province icon.png استان (Province) 1.25 استان کوچکترین واحد زمینی است که یک ملت می تواند در اختیار داشته باشد.
Core Icon.png کور (Core) 1.24 کور نشان دهنده مالکیت مالکیت قانونی یک استانی است.
Government monarchy.png حاکم (Ruler) 1.25 رئیس یک ملت و بالاترین مقام در کشور
All power costs.png قدرت حکمرانی (Monarch power) 1.23 قدرت حکمرانی وابسته به توانایی های حاکم است و پیشرفت یک کشور به وسیله آن ممکن می شود.
Advisor.png مشاوران (Advisors) 1.24 مشاوران قدرت حکمرانی اضافی تولید می کنند و مزایای خاصی به همراه دارند.
Government monarchy.png حکومت (Govenrment) 1.23 حکومت های مختلف مکانیک های مختلفی برای انتخاب حاکم دارند و هر کدام مزایای خاصی برای کشور فراهم میکنند.
Possible number of buildings.png ساختمان ها (Buildings) 1.24 ساختمان های ساخته شده در یک استان نیروی انسانی، مالیات و یا تولید یک استان را افزایش می دهند.
Catholic reform desire.png دین (Religion) 1.24 نشان دهنده دینی است که مردم یک استان به آن باورد دارند.
Culture icon.png فرهنگ (Culture) 1.25 فرهنگ نشانگر مشترکات بین مردم یک استان و نحوه تقابل آن با استان دیگر است.
Tab domestic estates.png مستغلات (Estates) 1.22 روشی برای دادن خود مختاری به استان ها در ازای مزیت دیگر است.
Autonomy.png خود مختاری (Autonomy) 1.24 معیاری است برای تعیین میزان خودمختاری یک استان.
Stability cost modifier.png ثبات (Stability) 1.24 Stability indicates how much internal cohesion a country has.
Corruption.png فساد (Corruption) 1.27 اختلاس، خیانت و از بین رفتن اقتدار حاکم.
National unrest.png شورش (Rebellion) 1.23 شورش ها قیام هایی علیه حاکمیت است که می توانند به دلایل مختلفی باشد.
Disaster.png فاجعه ها (Disasters) 1.27 شامل مشکلات بزرگی است که می تواند در یک کشور رخ دهد.
کانال (Canal) 1.24 کانال هایی مثل کانال پاناما که کشور ها می توانند به ساخت آن اقدام کنند.
Capital.png پایتخت (Capital) 1.25 پایتخت کشور.
جناح ها (Factions) 1.23 جناح ها بیانگر منافع متفاوت گروه های ویژه در درون یک ملت هستند.
Overextension.png گسترش بیش از حد (Overextension) 1.23 فشار ناشی از تسخیر زمین های جدید روی دولت.
Policies.png سیاست ها (Policies) 1.29 سیاست ها بازتاب تصمیمات ملت هستند.
ادیان و فرقه ها (Religions and denominations) 1.23 دین های گوناگون موجود در بازی.
Number of states.png یاالات و سرزمین ها (States and territories) 1.21 روشی برای تمرکز روی استان های مهم تر.
شورای بومی (Native council) 1.24 فرم های ویژه حکومت در ملت های قبیله ای.
قبایل صحرایی (Steppe hordes) 1.23 فرم های ویژه حکومت قبایل.
Mission.png ماموریت ها (Missions) ~ مأموریت ها اهدافی هستند که برای یک ملت دارای پاداش است و باید تکمیل شود.
Decision.png تصمیمات (Decisions) ~ تصمیمات گامهایی است که یک ملت فعالانه بر میدارد.
Msg event.png وقایع (Events) ~ اتفاقاتی که در یک کشور حادث می شود که می توانند تصادفی و یا تاریخی باشند.



External relations

Mechanic Ver. Notes
Neutral attitude Relations 1.24 Direct relations between two nations.
Diplomatic power.png Diplomacy 1.24 Diplomacy is the mechanic for interaction between nation states.
Estate territory Regions 1.23 Areas, regions and super-regions are how the provinces in the game are split up and categorized.
Tab domestic subject.png Subject nation 1.21 Nations which are controlled by another. Including vassals, colonies, client states, trade companies, and personal unions.
Imperial authority.png Holy Roman Empire 1.28 The Holy Roman Empire is a loose federation of states over western Europe and plays a key part in the reformation.
Personal union.png Personal union 1.24 Two or more countries under one ruler.
Diplomatic feedback 1.23 Diplomacy feedback, how one nation responds to another.
Mandate.png Emperor of China 1.24 The Emperor claims the Mandate of Heaven.
Envoy travel time.png Envoy 1.24 Envoys move from nation to nation.
Espionage idea group.png Espionage 1.23 Diplomats aren't always what they seem.
Papal influence.png Papacy 1.23 The Pope and the Curia.
Prestige.png Prestige 1.23 How a nation is viewed throughout the world.



Meta

Mechanic Ver. Notes
Luck 1.27 Some nations are luckier than others and get bonuses to help them.
Nation designer.png Nation designer 1.24 Build a new country.
Random New World 1.23 Build a new world.
Score system 1.18 A way of competing across many games.